12 mars 2019

NYHETER FRÅN BITZ

Med våren i antågande är Christian Bitz redo att lansera en mängd nyheter från det populära märket

BITZ.

Serien BITZ Gastro expanderas med nya färger, det lanseras koppar med tefat, vändbara bordstabletter i härliga färger, nya fat, espressokoppar, äggkoppar och nya, roliga isformar till

sommarens drinkar.

I samarbete med Röda Korset i Danmark har Christian Bitz dessutom sjösatt ett välgörenhetsprojekt som har fått namnet Kusintha.

Kusintha betyder förändring, och med konceptet lanserar Christian Bitz en rad nyheter av återvunnet glas under samma namn, som har som ändamål att att bidra till en insamling av minst 1 miljon över en period på fem år. Pengarna ska användas till att öka tillgängligheten till rent dricksvatten och till att säkra skolgång till fler barn - till att skapa förändring för befolkningen i Malawi.

Du kan se alla nyheterna från BITZ konceptet genom at klicka här.

Avnjut din cappuccino och dina andra kaffefavoriter i den fina BITZ Kopp med tefat. Tillverkad av matt, svart eller grått stengods med blank glasyr på koppens insida. Kr. 129,00

BITZ Espressokopp tillverkad av svart stengods. Matt svart utanpå, assorterat amber, lila, rosa, mörkblå, grön och crèmefärgad inuti. Kr. 299,95 för 6 st.

Vändbara bordstabletter i praktisk tvättbar läderlook och nya färger som ger borddukningen ett rått och modernt uttryck. Grå/rosa, svart/ljusblå, svart/grå. Kr. 349,00 för 4 st.

Gastro-tallrikarnas blanka yta stimulerar alla sinnen med sitt lekande färgspel, och den stora ätytan ger plats åt ännu mer kreativitet vid anrättningen. Dia. 21 cm för kr. 119,00, dia. 27 cm för kr. 169,00

Ett perfekt ägg förtjänar en perfekt äggkopp. Färgerna är snygga att mixa på bordet. Kr. 249,00 för 6 st.

Servera lasagne med stil. De fina, rektangulära faten fås i två storlekar och flera fantastiska färgställningar. Fat L. 19 cm kr. 249,00, fat L. 30 cm kr. 399,00

Fin BITZ Kusintha vattenflaska i återvunnet glas med ett härligt, rustikt uttryck. Flaskans patentstängning har en keramikpropp med blank, reaktiv glasyr i en avstämd färg som passar till glasets toning. Fås i grön, amber, rosa och blå. 0,75 liter kr. 129,00 och 1,2 liter kr. 149,00

Sätt ljus i den fina BITZ Kusintha Krukan, eller använd den som en imponerande vas med nya grenar eller torkade blommor. Fås i grön, amber, rosa och blå. H. 17,5 cm kr. 129,00, H. 24 cm kr. 199,00

Duka med vackra tallrikar i återvunnet glas. Använd dem till sallad eller kakor, eller som ett litet serveringsfat. Fås i grön, amber, rosa och blå. Dia. 18 cm, kr. 89,00 kr.

Nya smarta isformar. Håll t.ex. drinken kall med runda 'istärningar'. Du kan också lägga bär, blommor eller örter i formarna och få fina, klara iskulor med innehåll. Fyra olika formar, kr. 99,00 / 119,00

Malene Yding, PR - Tlf.: +45 21 57 37 67 Mail: may@fh-as.dk
Mette Østergaard Gudiksen, Social Media - Tlf.: +45 88 16 76 54 Mail: mgu@fh-as.dk

bitzshop.se