Nyt design fra Eva Harlou
April 2018

Vasen, der lægger op til leg

Der er ofte trængsel på et middagsbord, og hvor skal vasen med blomsterne så være? Den udfordring har arkitekt Eva Harlou løst ved at designe en særlig smal vase, der lægger op til nye måder at arrangere blomster på.

Vase, Handle Vase, designet af Eva Harlou. Borosilikatglas med hank og fod i FSC-certificeret egetræ. H 18 x b 20 x d 7,5 cm. DKK 895.

Praktik og æstetik er kombineret til perfektion i Handle Vase, der er en del af Maters nye glasserie. Vasen har samme form som Double Bottle, karaflen i samme serie, og det elegante par kan stilles på en slank linje ved siden af hinanden på et middagsbord uden at optage særlig meget plads - modsat en rund vase.

"Ved at placere vasen løst på en fod og give den en hank kan du eksperimentere med måden, du arrangerer dine blomster på. Handle Vase kan hænges op, og du kan tilte den på bordet og fx lave en mere horisontal dekoration," siger arkitekt Eva Harlou, der har designet den nye vase.

Vasen er lavet af det særdeles hårdføre borosilikatglas. Det betyder, at den kan tåle opvaskemaskine - og hanken i egetræ klikker du blot af før vask. Fod og hank er af FSC-certificeret egetræ.

Handle Vase er i handlen fra slutningen af april.

Alle højtopløselige billeder fra Mater kan downloades på fdaylife.dk.

Har du spørgsmål til produkterne, eller ønsker du at låne produkter til styling, bedes du kontakte Anja Hellberg hos FRIDAY på tlf. 2858 8076 eller anja@fday.dk.

Dansk design skabt til et langt liv

Mater er stiftet af CEO Henrik Marstrand i 2006 ud fra en vision om at forene god etik med smukt design og sublimt håndværk. Den ambitiøse, bæredygtige tilgang til produktionen er i dag en del af den danske virksomheds stærke DNA. I samarbejde med både etablerede designnavne og nye talenter kombinerer Mater highend-møbler og belysning med arbejdsmetoder, der støtter mennesker, miljø og lokale håndværkstraditioner.
Maters æstetik har klare referencer til skandinavisk minimalisme, og alle design er produceret efter bæredygtige metoder og med fokus på miljøvenligt materialevalg. Mater forhandles i 40 lande verden over.

Se mere på materdesign.com.

FRIDAY -  Bredgade 25 F, 5. sal  - 1260 København K