Nyhedsbrev 11. oktober 2018

Erhvervsvenlig budgetaftale 2019-2022

Byrådet sætter flere penge af til erhvervsservice, sænker dækningsafgiften, reviderer indkøbspolitikken og laver pulje til at forskønne hovedstrøg og byrum.

For første gang nogensinde indgik samtlige partier i Gladsaxe Byråd onsdag den 19. september forlig om Budget 2019-2022.

- Det tegner godt for det fremtidige samarbejde, siger borgmester Trine Græse.

Budgetaftale 2018 - underskrifter

For erhvervslivet er budgetaftalen en bekræftelse på, at Gladsaxe fortsat investerer i at være en bæredygtig by med vækst og velfærd:

• Dækningsafgiften sænkes med 0,2 promille til 9,0 promille
  • Der afsættes 660.000 kr. årligt til at styrke den lokale erhvervsfremmeindsats i Gladsaxe gennem et nyt, regionalt Erhvervshus
  • Den nuværende indkøbspolitik revideres, så den afspejler praksis og de målsætninger, kommunen har for grøn omstilling - forventes at kunne vedtages medio 2019
  • Gladsaxe skal være en attraktiv og grøn bykommune. Derfor afsættes der 2 mio. kr. årligt til at plante flere træer herunder langs hovedstrøgene i kommunen
  • Der etableres en pulje på 600.000 kr. årligt til grøn forskønnelse af byrummet med inddragelse af borgere og erhvervsliv.

Læs budgetaftalen her

Glæd dig til et grønnere Søborg Torv

Skitse over det nye Søborg Torv

Efter flere år med midlertidige GladsaxeLiv-tiltag som sandstrand, caféborde og grønne planteskærme på Søborg Torv, går Gladsaxe nu i gang med en permanent grøn opgradering af torvet.

Mandag 1. oktober begyndte maskiner, afspærring og skurvogne så småt at rykke ind på Søborg Torv.

Kom med til Gladsaxe Erhvervskonference 2018

Gladsaxe Kommune sætter FNs verdensmål nummer 17 - Partnerskaber for handling - på dagsordenen til årets erhvervskonference den 12. november kl. 13.30-17.30. Kommunen samler virksomheder, Byråd og kommunale ledere til en eftermiddag med masser af inspiration til, hvordan partnerskaber kan være nøglen til ny vækst og forretningsudvikling. Alfa Laval på Maskinvej 5 i Søborg lægger hus til konferencen. Læs programmet og meld dig til her

Verdensmål 17

Dagen rundes festligt af, når borgmester Trine Græse uddeler Gladsaxe Erhvervspris 2018 til en lokal virksomhed, der har skilt sig særligt ud i det forgange år.

Meld din kandidat til her

Morten Dannerfjord

Jeg vil erobre Asien

Morten Dannerfjord vil med GripFixer indtage de asiatiske markeder. GripFixer hjælper, som navnet antyder, badmintonspillere med at få det rette greb på ketsjeren. Vejen til GripFixer har været lang og udfordrende.

Læs om Mortens vej til de asiatiske markeder her.

Nyt om Letbanen

Information til dine medarbejdere, når letbanearbejdet er i gang

Moving people - your smarter way to work. At komme frem til tiden er vigtigt for de fleste - både når de skal møde på arbejde og hente børn om eftermiddagen.

Omlægning af transmissionskabler ved Buddingevej

Som en forberedelse til letbanearbejdet omlægger Radius nogle transmissionskabler mellem Lyngby Hovedgade og Buddingevej. Omlægningen skal sikre stabiliteten af el-nettet i området i mange år frem.

Supplerende geotekniske boringer

I uge 38-46 udføres der boringer langs letbanestrækningen for at afklare jord- og grundvandsforhold.

Læs mere om byggeriet af letbanen i Gladsaxe

Hold øje med trafikken - brug de kendte kanaler. Tryk på logoerne og kom direkte ind på siden.

google maps
DR P4
Rejseplanen

Vejdirektoratet
COWI CitySense

Udbud

Nu er udbudsprocessen i kommunen digital

Fra den 1. juli 2018 foregår kommunikationen og udvekslingen af materiale mellem ansøgere, tilbudsgivere og ordregivere digitalt via et udbudssystem. Al kommunikation under kommunens større udbudsprocesser foregår nu elektronisk, og e-mail kan ikke længere anvendes til korrespondance og tilbudsafgivelser mv.

Mindre ombygning Buddinge Skole

Som led i et praksisforsøg vedr. "Fremtidens læringsmiljø" skal Gladsaxe Kommune foretage indvendige ombygninger og nyindretning i en klassefløj på Buddinge Skole, Kildebakkegårds alle 155, 2860 Søborg.

Kommende arrangementer

Gladsaxe Erhvervsby

Nu åbner vi Æblelunden. Vi får adgang til en dejlig, grøn oase i Erhvervsbyen. PPG/Dyrup har en, for de fleste, hemmelig æblelund, som de sammen med Gladsaxe Erhvervsby gerne vil åbne op og dele med medarbejdere og borgere i området. Mandag 22. oktober kl. 14.00-15:30.

Vær med til at styrke butikslivet i Gladsaxe

Gladsaxe Kommune og handelsstandsforeningerne i Søborg og Bagsværd inviterer til samarbejdsinitiativer. Det næste møde for Bagsværd holdes i Cocktailbaren, Bagsværd Hovedgade 158, 23. oktober, mens mødet for Søborg holdes i Sognegården, Søborg Kirke 24. oktober. Begge møder holdes kl. 08.00-9.45. Hør nærmere og tilmeld dig på tlf. 39 57 50 44.

Temamøde - Find kapital til din 'Verdensmålsvirksomhed'

Står bæredygtighed og FN's verdensmål højt på agendaen i din virksomhed, og leder du efter kapital til at folde det grønne, sociale eller innovative projekt ud i din virksomhed? Bliv klogere på dine muligheder på én eftermiddag i Gladsaxe. Onsdag 24. oktober 2018 kl. 15.45-18.00 i Loungen hos Boldklubben AB, Gladsaxevej 200, 2860 Søborg.

Gladsaxe Erhvervskonference 12. november kl. 13.30-17.30

Temaet er 'Partnerskaber som en ny nøgle til vækst'.

Gladsaxes Erhvervspolitik - Det gør vi for virksomhederne

Regional vækstmotor

Social media icon Social media icon

Gladsaxe Kommune - Rådhus Allé 7 - 2860 Søborg - Telefon: 39 57 50 00 - Mail: kommunen@gladsaxe.dk