Ny kollektion med spændende alternativer til velour
April 2019

Lad bløde former og chenillestof omfavne dig. Volumiøse, organiske former med blød polstring og fine, spinkle stålben til at bære det hele. Man forstår med det samme, at designer Nikoline Tryde Hølund har ladet sig inspirere af en blomst på en stilk til lænestolen Flora.

Fås i Danny Dusty Rose eller Danny Amber DKK 2.999

New arrivals fra Sofakompagniet
Flet og nye, smukke alternativer til velour

"Vi tror på, at hyggetendensen med masser af bløde tekstiler, tæpper og varme farver skal fylde hjemmet i en travl hverdag, hvor det er vigtigt at komme hjem til afslappet samvær med familie og venner i centrum. Sofaen som hjemmets centrum fungerer som en retreat zone, hvor du kan være dig selv, slappe af og lade op."

Line Nevers Krabbenhøft, Head of Design, Sofakompagniet

Nyhederne fra Sofakompagniet emmer af varme, blødhed og fine detaljer, som man skal give sig tid til at nyde i ro og mag.

Det danske designfirma har med sit bud på forårs- og sommertendenserne hyllet sine nyheder ind i farver og mønstre, der straks løfter hjemmets vibrationer med afrikanske varme, glødende farver og mønstre med mere spræl, end vi har set længe.

Du behøver naturligvis ikke at skifte hele indretningen for at være med på noderne. Men står sofaen alligevel til udskiftning, er modulsofaen Ellis et godt bud på stuens nye, bløde og indbydende eyecatcher. Byg og ombyg – modulerne kan sammensættes på et utal af måder, så Ellis passer ind i din idé om det perfekte midtpunkt i stuen. Har du behov for yderligere siddeplads, er nyheden Flora vores bud på en statement-lænestol, der omfavner dig med sit generøse design.

Husk, at Sofakompagniet meget gerne hjælper med udlån til foto & styling.

Alle billeder i denne mail kan hentes i høj opløsning ved at klikke på billedet, eller ved at klikke på linket herunder.

Føl farverne. Du skal vænne dig til at sige 'chenille' – et smukt og mere taktilt alternativ til velour. Chenillekvaliteten Danny fra Sofakompagniet har velourens bløde overflade, men changerer ikke i farven på samme måde. Kvaliteten er i sig selv blød og varm, men hos Sofakompagniet forstærker man tekstilets design med en afrikansk farveskala af brændt amber, lyserøde toner og en støvet blå.

Fødderne op – er vel nærmest definitionen på hygge og afslapning. Her kommer Puf nr. 9 til undsætning. Nemt format og super til fødderne, som bord eller en ekstra siddeplads omkring sofabordet. Danny dusty rose, Sorrento steel blue og Sorrento ochre: DKK 999, findes i flere kvaliteter – også læder.

Byg din egen Ellis. Måske er det de runde former på modulerne, måske er det de løse hynder eller de lette ben – i hvert fald er Ellis både indbydende og noget af en eyecatcher. Design-duoen Steffensen & Würtz har begået en ultrafleksibel sofa med indbygget hygge til det moderne hjem. Med betrækket Danny amber eller Agnes brown fra 1.199-3.599 DKK pr. modul.

Også på billedet: Velvet Ocean, gulvtæppe af upcyclede viscose- og bambusfibre, 170 x 240 cm, DKK 1.999, Grace sofabord, Ø 90, H 45 cm, DKK 1.799 (fås også i 200 x 300 cm).

Supplér sæsonens ensfarvede chenillepuder med etnisk inspirerede mønstre, der giver ekstra kontrast og lidt hyggelig 'uro' i indretningen. Design Line Nevers Krabbenhøft. Zeta, 40 x 60 cm, Posh, 50 x 50 cm, DKK 299 pr. stk.

Margaret side table, Ø 40, H 50 cm, DKK 999

Margaret coffee & side table byder på fint håndværk i form af fransk rørflet som en flot kontrast til stålstellet. Samtidig indbyder de til flere funktioner med praktisk small living-opbevaring i form af aftagelige, flettede kurve. Design Nikoline Tryde Højlund. Margaret coffee table, Ø 70, H 40 cm, DKK 1.799

Find alle nyhederne i Sofakompagniets imagebank – eller skriv til os, hvis der er noget særligt, du søger.

KONTAKTINFORMATION

For udlån, produktinformation og øvrige pressehenvendelser, kontakt

FRIDAY, Anja Hellberg, tlf. 2858 8076, anja@fday.dk

Vi kan ikke trylle, men vil altid gerne prøve!

Møbelbranchens pionerer

Christian og Cathrine Rudolph tog et ordentligt tigerspring ind i fremtiden, da de i 2012 etablerede Sofakompagniet: En møbelbutik, der sælger eget design online.

På få år er Sofakompagniet blevet en af mastodonterne i den danske møbelbranche. Med et banebrydende og enkelt koncept har den danske møbelproducent etableret sig solidt internationalt med 22 showrooms verden over, fra Norge til Sydafrika.

Konceptet er helt enkelt: Du bestiller din sofa online og får den leveret direkte til døren fra Sofakompagniets egen fabrik i Vietnam. Det sparer dig for fordyrende mellemled og gør, at Sofakompagniet kan reagere meget hurtigere på trends etc. – meget lig modeindustrien.

"Jeg er lykkelig for at have lavet noget, folk tager til sig. Vores design skal ikke stå på MoMA, men bruges af rigtige mennesker i rigtige hjem," siger medstifter og Business Advisor, Christian Rudolph.

Se mere på Sofakompagniet.dk.

FRIDAY -  Bredgade 25 F, 5. sal  - 1260 København K