Aktiv Ferie - med klassikere og nye tilbud

Konceptet med aktiviteter i skoleferien, hvor børn i 2.-6. klasse kan komme ud og prøve kræfter med forenings- og kulturlivets udbud, har været en fast del af efterårs- vinter- og sommerferie i Mariagerfjord Kommune i mange år.

golf aktiv ferie 2022.jpg

Børnene kan blandt andet prøve kræfter med golf i efterårsferien.

Aktiv Ferie er efterhånden godt kendt blandt børnefamilier i kommunen. Og både børn og forældre afventer at programmet kommer med hjem i skoletasken, så de kan planlægge ferien efter det - især hvis mor og far ikke har fri fra arbejde hele ferien, så er der rig mulighed for at børnene kan få nogle gode oplevelser, imens de voksne ikke er hjemme.

Gamle kendinge på programmet

Programmet for efterårsferien 2022 byder på populære kendinge på aktivitetslisten. Der er golf i både Hadsund og Hobro, Kreative dage med Ungdomsskolen, Karate, LAN-party og dykning. Hold som har været med i flere år, og som fortsat trækker mange børn til.

Kæpheste, volleyball og pileflet

Men der er også nye aktiviteter i kurven denne gang. Kæpheste er blevet et populært legetøj især blandt piger, og Rideklubben Hadsund indbyder til en dag med massere af sjove lege og konkurrencer med netop kæphestene. Vil man også gerne have rigtige heste, så er der kommet hele to nye aktører på banen her. Både Arden Sportsrideklub og islænderforeningen My Soleys Aktivitetsforening, som holder til mellem Hadsund og Astrup, byder nemlig indenfor i stalden.

I en helt anden boldgade er volleyball nu på programmet, hvor Hadsund Volleyball Klub introducerer til spillet. Er man derimod mere kreativt anlagt, og måske lidt vild med vikinger, så er Vikingemuseet Fyrkat klar til at lære børnene, hvordan man bl.a. fletter kurve af pil.

I sidste minut

Kan du ikke genkende alle aktiviteterne fra folderen? Der var planlagt ni forskellige aktiviteter da folderen blev sendt i trykken, men i sidste minut inden tilmeldingen åbnede, kom der et par stykker mere til, og der er derfor nu 14 hold at vælge imellem - og de fleste af aktiviteterne varer én dag, så der er mulighed for at deltage i flere hold i løbet af ugen.

Fakta

Aktiviteterne er for børn i 2.-6. klasse, som bor, eller går i skole, i Mariagerfjord Kommune. Og så er alle aktiviteterne gratis at deltage i. Info om holdene kan ses på Aktiv Feries hjemmeside, hvor man også kan tilmelde sig.

Aktiviteterne arrangeres og afholdes af de forskellige foreninger og kulturinstitutioner, og Mariagerfjord Kommune koordinere programmet, og står får tilmelding og markedsføring heraf.

Tilmeldingen for Aktiv Ferie i efterårsferien er åben frem til d. 6. oktober.

Maria Grønhøj Bisgaard, tlf. 97113506, mabis@mariagerfjord.dk

Mariagerfjord Kommune