24. april 2019

Krumspring bliver SpringsikkerForening

28. april får Krumspring papir på, at foreningen er et sikkert sted at sende børn til springtræning. Den dag bliver Krumspring nemlig officielt certificeret som en Springsikkerforening under GymDanmark og DGI Gymnastik & Fitness.

Foto: 28. april bliver Krumspring certificeret som SpringsikkerForening.Det betyder, at de er på at et sikkert og trygt sted at sende sine børn til springtræning.

Sikker springtræning handler bl.a. om uddannelse af springinstruktører, årlig gennemgang og tjek af alle redskaber og en sikkerhedsansvarlig i foreningen. Den er de helt med på i Krumspring, hvor en arbejdsgruppe har sat de mange tiltag omkring springsikkerheden i foreningen i system og sørget for at de bliver gennemført som planlagt.

Med Springsikker-udviklingsplanen i hånden har foreningen nu et værdifuldt og centralt redskab, der vil sikre de springaktive medlemmer den bedst tænkelige springtræning.

Planen beskriver nemlig hvad der skal gøres, hvem der er ansvarlig og hvornår det skal gøres, så de gode intentioner slår igennem som et mærkbart kvalitetsløft omkring springtræningen i foreningen.

Papir på kompetencerne
Den 28. april kl. ca. 12 på Tagensbo skole, Magistervej 4, NV får foreningen så officielt papir på sin nyerhvervede status, når GymDanmark og DGI Gymnastik & Fitness officielt certificerer Krumspring som en SpringsikkerForening.

"Projektet har været en god løftestang for et 360 graders eftersyn af springsikkerheden i vores forening", siger Julie Fie Beier, formand i Krumspring, som glæder sig til at byde nye som "gamle" springgymnaster velkomne.

Springsikker er udviklet af GymDanmark og DGI gymnastik & fitness. Projektet har til formål at sikre, at foreningen skal være et sikkert sted at sende sine børn til springtræning.

Foto: Kan anvendes til redaktionelt brug

Spring sikker i Krumspring.JPG

Julie Fie Beier, formand i Krumspring, tlf. 42222204