6. november 2021

Gribskovbanen får ny station med den nye køreplan

Det er ikke hver dag, at Lokaltog kan indvie en ny station, men den 12. december når de nye køreplaner træder i kraft, så standser Gribskovbanen mellem Hillerød og Tisvildeleje for første gang på den nye station Troldebakkerne.

Billede af lokaltog som kører ved en mark

Copyright: Lokaltog Foto: Mogens Meyer

Gribskovbanen får en helt ny station, Troldebakkerne, som tages i brug 12. december, når den nye køreplan træder i kraft.  Stationen ligger i den nye bydel af samme navn lidt nord for Helsinge. Laugø Station, der ligger lidt længere væk, har kun været benyttet af meget få passagerer, derfor lukkes Laugø og erstattes af Troldebakkerne i den nye køreplan.

Forbedringer på Lille Nord
Køreplanen for Lille Nord er tilpasset Kystbanen, der fremover betjener Helsingør med 15-minutters drift. Det har medført en køreplan, hvor passagerne kan stige af og på ved alle afgange på både Grønholt og Kratbjerg stationer. Tidligere var det her nødvendigt at undlade stop på nogle af afgangene, for at køreplanen kunne hænge sammen. Man skal stadig huske at trykke stop på stationen og i toget for at komme med og af toget på Grønholt og Kratbjerg.

Ellers byder de nye køreplaner blot på mindre justeringer for Frederiksværkbanen og for Hornbækbanen og Gribskovbanen til Gilleleje. Her er det hovedsageligt for at passe med S-tog i Hillerød.

Se Lokaltogs køreplaner på lokaltog.dk og dinoffentligetransport.dk - Rejseplanen er også opdateret.

Lokaltog presse, tlf. 23 30 79 10, mail: post@lokaltog.dk

Lokaltog driver jernbanestrækninger over hele Sjælland samt Lolland og Falster. Vi sørger for, at vores kunder kommer trygt, sikkert og komfortabelt på job, på indkøb, i skole og ud i ferielandet. Det er vores mål at kombinere præcision og professionalisme i driften med en god service. Lokaltog er et dansk jernbaneselskab, der driver ti privatbaner. Vi transporterer hvert år mre end 9,4 millioner passagerer sikkert frem til deres destination.

Lokaltog A/S
Jættevej 50 - 4100 Ringsted - post@lokaltog.dk - Tlf: 23 30 79 10