Nyhedsbrev 14. august 2018

Buddinge Byport -

idékonkurrence om udviklingsplan for nyt byområde

Gladsaxe Kommune inviterer tre udvalgte teams til at komme med forslag til udviklingen af et nyt levende byområde på grunden Fremtidsvej 1 i Gladsaxe samt bud på placering af et nyt sundhedshus på samme grund.

Buddinge Byport

SIF Gruppen fylder 100 år

Gladsaxes store elektrikervirksomhed fylder rundt og inviterer kunder, samarbejdspartnere, leverandører og venner af huset på en rejse ned af teknologiens memory lane.

Virksomheden har i dag hovedsæde på Generatorvej 12 i Søborg og er vokset fra at være en lille lokal installationsforretning til at være en virksomhed med over 350 ansatte og fortsat vækst. Jubilæet fejres fredag 24. august kl. 11.00 til 14.00 i SIF Gruppens "fødeby" Skovshoved.

Lars Mejlby

Administrerende direktør Lars Mejlby

De bedste salgstips

Iværksætterhuset på Folkemøde 2018

Har du styr på, hvordan du får gang i dit salg? Iværksætterkonsulent Flemming Troelsen fortæller om sine bedste salgstip, så du kan øge dine chancer for salg.

Se videoen med Flemmings salgstips

Gladsaxe har mere end miljø med i tasken

Gladsaxe kommune på tilsyn

Miljøtilsynet i Gladsaxe Kommune har succes med at gå nye veje. Nu skal det ikke kun være myndighed, men også en servicepartner, der spørger og lytter efter virksomhedens vækstambitioner og behov for fx arbejdskraft.

Læs artiklen fra magasinet Teknik og Miljø

TeknikMiljo-11-2015.pdf

Nyt medlem i Gladsaxe Erhvervsråd

Projektdirektør hos MT Højgaard A/S, Mads Bøgelund Lauritzen, tiltræder som nyt medlem i Gladsaxe Erhvervsråd efter Henrik Norup, der har fået andet job.

Mads' ansvarsområde hos MT Højgaard er projektudvikling og offentlig-privat partnerskab.

Mads Bøgelund Lauritzen

Gladsaxes produktionsvirksomheder kan få hjælp og vejledning til vækst

Fremtiden for fremstillingsvirksomheder

- Kaare Trudsø fra Væksthuset og jeg er meget optaget af, at produktionsvirksomhederne i Gladsaxe har det godt og er bevidste om alle de gode væksttilbud i erhvervsfremmesystemet. Vi kommer derfor gerne forbi og tager en snak om vækst og udvikling i din virksomhed, udtaler Gladsaxes Erhvervskonsulent Tommy Engedal Kronborg.

Møder for detailhandlen

Gladsaxe Kommune og handelsstands-foreningerne i Søborg og Bagsværd inviterer til samarbejdsinitiativer, der er inspireret af BID*-modellen i Vejle - et på Søborg Hovedgade geografisk afgrænset fra Hagavej ned til kommunegrænsen, og et i Bagsværd, hvor afgrænsningen er bymidten.

BID Søborg torsdag 23. august kl. 8.00-10.00. BID Bagsværd tirsdag 29. august kl. 8.00-10.00.

Detailhandelsmøder

Kommende arrangementer

Iværksætterintro - fra idé til forretning

Er det første gang, du starter egen virksomhed? Iværksætterintro giver en all-round intro til alt det, du skal have styr på, og du kan få rådgivning om revision, forretningsudvikling og markedsføring.

Torsdag 23. august kl. 9.00-12.30 på Gladsaxe Bibliotek, Søborg Hovedgade 220, 2860 Gladsaxe.

AmCham's AccessUSA inviterer

Seminar om hvordan man får gang i export til USA og får den til at vokse. Eventen finder sted hos Elite Partner Siteimprove, Sankt Annæ Plads 28, København mandag 27. august kl. 14.30-17.30.

International House inviterer til HELLOpenhagen

Mandag 27. august kl. 16.30-19.00 er der åbent hus og velkomst på Københavns Rådhus til nye københavnere.

Det Digitale Læringshus

- afholder workshops, bl.a.: Matchmaking, der har fokus på digital vækst i små og mellemstore virksomheder. Onsdag den 29. august 2018 kl. 15.00-17.45 hos Det Digitale Læringshus, Nørrebrogade 34. 2200 København N.

Gladsaxes Erhvervspolitik - Det gør vi for virksomhederne

Regional vækstmotor

Social media icon Social media icon

Gladsaxe Kommune - Rådhus Allé 7 - 2860 Søborg - Telefon: 39 57 50 00 - Mail: kommunen@gladsaxe.dk