Nyhedsbrev 21. februar 2018

Dialog med håndværkere om opgaver og bæredygtighed

Håndværkermøde 2016

Kommunens bygge- og anlægsvirksomheder skal holde øje med e-boksen. Der ligger en invitation til at deltage i kommunens dialogmøde torsdag den 1. marts 2018 kl. 15.00-17.00. Kommunen inviterer håndværkere til møde om kommunens større udbud, mindre vedligeholdelsesopgaver og erfaringerne med at bygge den nye svanemærkede daginstitution, Elverdammen.

Se program og tilmelding

Trine og chokoladefabrikken

Chokolade-iværksætteren Mark Hermann inviterede borgmesteren på besøg i sin fabrik på Rosenkæret i Søborg og fik en god snak om vækst og verdensmål.

Borgmesterbesøg hos Mark Hermann

Glasvirksomhed med klart syn

Claus Weidinger fra Weidingerglas

Claus Weidinger og Joel

Weidingerglas er blandt de fire Gladsaxe-virksomheder, som gennemgår et intensivt forløb, der skal kombinere vækst og en social indsats. I efteråret kunne Gladsaxes virksomheder søge om at komme med i projektet "Vækst med social bundlinje", som Den Sociale Kapitalfond står for i samarbejde med diverse fonde samt kommunerne i Gladsaxe, Rudersdal og Frederiksberg.

Læs artiklen i Gladsaxe Bladet

Forlænget levetid til broen over Ring 3

Gladsaxe går i gang med at omisolere broen på Gladsaxe Ringvej, som fører over Kagsåstien. Broen ligger lige ved kommunegrænsen til Herlev og ved afkørslen fra Motorring 3 (frakørsel 20). Arbejdet med den ny isolering sker for at forlænge broens levetid. Samtidig bliver broen også forstærket, så den er klar til at kunne bære den kommende letbane langs Ring 3.

tegning - broisolering

VækstTendens2017

Ny rapport underbygger, at det går godt i Gladsaxe

En ny rapport fra Center for Vækstanalyse viser, at det går rigtigt godt i Gladsaxe.

Der er godt gang i kedlerne hos både iværksættere, små og mellemstore virksomheder og de helt store. Jobskabelsen er i top og mange flere virksomheder eksporterer.

KL hørte om bæredygtig vækst og velfærd i Gladsaxe

En delegation fra Kommunernes Landsforening, KL, var på studietur til Gladsaxe Rådhus, for at høre mere om Gladsaxes arbejde med bæredygtig vækst og velfærd. Gladsaxe vil ikke kun levere velfærd til borgerne, men også til kommunens virksomheder. Det skal blandt andet ske ved at arbejde tæt sammen med virksomhederne og skabe rum for vækst og udvikling.

KL på besøg

Erhvervsbyen inviterer på studietur i kvarteret

Fredag 2. marts kl. 14-16 inviterer Gladsaxe Erhvervsby til en rundtur og en dialog om, hvordan vi sammen kan løfte området. Vil du være med?

Billede til nyhed om byrumstaskforce

Til dig der hader at sælge

I Boldklubben AB's loungelokaler holder HIP en workshop med Jonathan Løw, serie-iværksætter, foredragsholder og business angel tirsdag 13. marts kl. 16.30-19.30. På denne workshop får du et indblik i, hvor sjovt og meningsfyldt salg kan være. Du får et overblik over, hvad det vil sige at sælge, hvilke salgsteknikker der giver mening for dig, og hvordan du kommer ud over rampen i praksis.

Læs mere og tilmeld dig her

Jonathan Løw

Opkrævning af erhvervsaffaldsgebyr

Opkrævning af erhvervsaffaldsgebyr og opkrævningen for afhentning af dagrenovation sendes digitalt til virksomhedernes e-boks 26. februar 2018.

Du kan læse mere om reglerne på gladsaxe.dk/erhvervsgebyr.

Ønsker du at søge om fritagelse, skal du gøre det inden den 30. april 2018. Du kan på www.gladsaxe.dk/testdinvirksomhed se, om det er muligt af få fritagelse fra at betale erhvervsaffaldsgebyret.

Kommende arrangementer

Vil du krydre din frokost med den nyeste viden om HR?

Mandag d. 26. februar kl. 11.30-13.30: Mental Robusthed - Hvad skal vi mene om det, og hvad kan vi gøre?
Sted: EmpowerMind, Poppelgårdvej 7, 2860 Søborg.

Læs mere og tilmeld dig

Kom på ekskursion med KlimaKlar - Mød to virksomheder: KLS PurePrint og Mark Hermann Chokolade

Mandag 19. marts 2018, kl. 9.00-11.30 hos KLS PurePrint, Jernholmen 42A, 2650 Hvidovre.

Netværk dig til succes

HIP Iværksætterhuset holder workshop på Gladsaxe Bibliotek, Store sal, Søborg Hovedgade 220, 2860 Søborg mandag 9. april kl. 16.30 - 19.30.

Læs mere og tilmeld dig

Sådan får du bæredygtighed på bundlinjen

Onsdag 25. april kl. 16.30 - 19.30 hos Living Art, Sydmarken 31, 2860 Søborg

Se forårets arrangementer hos International House