Kun 8 dage tilbage til Bite Copenhagen åbner med 150+ udstillere, friske talere og madfrontløbere

Pressemeddelelse 22. august 2018

Om blot 8 dage åbner Bite Copenhagen op i Bella Center Copenhagen. Den internationale fødevaremesse, nu i sit 2. leveår, melder om udstillerrekord og byder de mange fagfolk og madelskere, der forventes at besøge messen, på et sandt mekka af innovation, gastronomi, foodtech, mad med holdning, entreprenørskab, kompromisløs kvalitet, nye produkter, smagsprøver og ny viden - og alt sammen leveret af over 150 innovative udstillere, inspirerende talere og madfrontløbere.

Bite Copenhagen er som udgangspunkt for alle professionelle med interesse i den nyeste udvikling i fødevarebranchen, men også nysgerrige foodies har mulighed for at købe billet til at opleve de mange danske og internationale udstillere, talere og branchefrontløbere, når de serverer deres kreative idéer, tanker og produkter inden for gastronomi, råvarer, kunstig intelligens, social ansvarlighed, økologi, bæredygtighed, alternative proteinkilder, emballage, superfoods m.m. under overskriften 'Setting Tomorrow's Table'.

Join the movement!

Bite Copenhagen afholdes igen i år i tilknytning til Miljø- & Fødevareministeriets internationale fødevaretopmøde World Food Summit - Better Food for More People, og i tæt samarbejde med den førende danske fødevarebranche og Copenhagen Cooking & Food Festival. Som noget helt nyt, kan interesserede i år deltage i 'World Food Summit - Bella Center Copenhagen' og dermed opleve den del af topmødet, der foregår på Bella Center Copenhagen. For fuldt program og registrering se her

Udstillere og deltagere fra hele verden

I 2017 deltog flere end 32 nationaliteter i Bite Copenhagen, herunder Kina, Japan, Indien, Tyskland, USA, England, Mexico, Rusland, Dubai, Italien, Holland, Shanghai, Syd Korea, Schweiz m.fl., og 2018 ser ud til at blive mindst lige så kosmopolitisk på både besøgs-, udstiller- og talersiden.

"Bite Copenhagens fokus på fremtidens fødevarer oplever en stigende interesse i både ind- og udland og tilgangen af nye udstillere i 2018 er ganske markant. Samtidig glæder vi os over at kunne byde velkommen til 'World Food Summit - Bella Center Copenhagen' og at lægge hus til to events, der sammen sætter turbo på diskussionerne om fremtidens fødevarer i et internationalt perspektiv," siger Allan L. Agerholm, adm. direktør for BC Hospitality Group, herunder Bella Center Copenhagen.

Se i øvrigt udstillerlisten for Bite Copenhagen her

Bite Copenhagen 2018 - et par highlights

Der er altså lagt op til et par hæsblæsende dage, hvor fremtidens fødevarer kommer til højbords, og hvor
Bite Copenhagen ikke blot byder på program med et væld af spændende udstillere og entreprenante talere og workshops, men også på netværksarrangementer og meget andet. Et udpluk af disse er:

Speed networking, torsdag den 30. august, kl. 14:00-16:00

I samarbejde med Dansk Food Cluster, Future Food Innovation, Agro Business Park og Agro Food Park inviterer Bite Copenhagen de udstillende virksomheder til at deltage i et intenst netværksarrangement i udstillingsområdet. Deltag med dine ideer, udfordringer, off-shelf projekter, viden og nysgerrighed og mød potentielle samarbejdspartnere til udvikling af nye produkter og løsninger. Læs mere her

'Taste the World', torsdag den 30. august, kl. 18:00-20.30

Og der er mere networking på prgorammet når 'Taste the World', den største netværksbegivenhed under topmødet 'World Food Summit - Better Food for More People' hostes af Bite Copenhagen i Bella Center torsdag den 30. augus. Her er gæster fra fødevareindustrien, frontrunnere og VIP'erne fra verdens fødevaretopmøde inviteret med til festlighederne, så hvorfor ikke selv deltage for at se hvad 'all the fuzz' handler om? Tilmelding sker her

Inspirationskonference (dansk event) med bl.a. Francis Cardenau og Matt Orlando (Amass),
fredag den 31. august, kl. 9.00-14.00

Copenhagen Cooking & Food Festival, Horesta og Greater Copenhagen - Fremtidens Madmekka sætter fokus på lokale fødevarer og højere kvalitet i kantiner, restauranter og storkøkkener ved et arrangement fredag formiddag. Arrangementet henvender sig primært køkkenchefer, kantineledere og beslutningstagere fra private storkøkkener i Københavnsområdet. Læs mere om konferencen her

VERDENSPREMIERE: Velkommen til (Food) Information Age, fredag den 31. august, kl. 13.30 - 14.00

Livespeak v. Sven Philipsen, Everything.com. Sven er udråbt som en af ​​de 25 mest betydningsfulde Artificial Intelligence influencers i verden og på fredagens Bite Copenhagen giver han et første glimt af sin Everything app, en opfindelse og et gennembrud, der skal give forbrugerne nye måder at kommunikere med (tale med) produkter og producenter. Læs mere om eventen her

Se det fulde program for Bite Copenhagen lige her

Gratis adgang med registrering

Professionelle fra branchen kan registrere besøg på Bite Copenhagen gratis her
Nysgerrige madentusiaster kan købe billet til Bite Copenhagen lige her

Registrer som presse lige her

Køb billet til World Food Summit - Bella Center Copenhagen her
Køb billet til Taste the World her

Modtag Bite Copenhagens nyhedsbrev og følg Bite Copenhagen på Facebook, hvor programmet dagtligt opdateres!

Om Bite Copenhagen

Bite Copenhagen er en international B2B fødevareudstilling i København, der viser løsninger på, hvordan man får bedre mad til flere mennesker via uddannelse, gastronomi, forebyggelse af madaffald, teknologi, emballage, bæredygtighed, økologiske produkter, bæredygtigt forbrug og meget mere.

Det er BC Hospitality Group og Miljø- og Fødevareministeriet, der samarbejder om fødevaremessen, som afholdes i forbindelse med det internationale "World Food Summit - Better Food for More People" på Christiansborg og "World Food Summit - Bella Center Copenhagen" i dagene 30-31. august 2018.

Bite Copenhagen - kort2_0856.jpg
Digital banner 930x600 Copy 3.jpg

For yderligere information om Bite Copenhagen ring/skriv til:

Christian Vejlund, Exhibition Manager (og pressekontakt), Tlf.: +455060 4471, Mail: CHVE@BCHG.dk
Klaus Burkal, Director of Bite Copenhagen, Tlf.: +45 8188 4873, Mail: KLBU@BCHG.dk
Henriette Engel, Sales & Exhibition Manager Tlf.: +45 3247 3401 Mail: HENE@BCHG.dk

Bite Copenhagen & Partners

Forum Copenhagen - Julius Thomsens Pl. 1 - 1925 Frederiksberg C - +45 50 60 44 71 - chve@bchg.dk