FORENINGSNYT

unknown documenttype 'template' 20. april 2021

Foreningsnyt om genåbning 21. april

Yderligere genåbning

Regeringen er den 15. april blevet enige om en yderligere genåbning, som træder i kraft den 21. april. For foreninger gælder dermed følgende  genåbningsdatoer:

21. april

• Indendørs idræt for børn og unge under 18 år uden coronapas. Forsamlingsloft på 25 personer.
  • Indendørs foreningsaktiviteter for børn og unge under 18 år uden coronapas. Forsamlingsloft på 25 personer.
  • Indendørs idræt for ældre over 70 år med coronapas og forsamlingsloft på 10 personer.

6. maj

• Indendørs idræt for voksne over 18 år med coronapas og forsamlingsforbud på 25 personer.

21. maj

• Resterende idræts-, fritids- og foreningsaktiviteter, som ikke er åbnet i forrige faser, åbnes med coronapas og forsamlingsforbud på 50 personer.

Herunder finder du seneste version af Kulturministeriets retningslinjer for indendørs aktiviteter, men den indeholder desværre ikke information om de nye tiltag med coronapas mv. Vær også opmærksom på, at der er tale om generelle retningslinjer, som også indeholder retningslinjer for nedlukkede aktiviteter.

Vi forventer, at Kulturministeriet snarest offentliggør konkrete retningslinjer, der gælder for genåbningen i morgen herunder hvordan coronapas skal håndteres. Du kan løbende holde dig orienteret på Kulturministeriets hjemmeside, hvor retningslinjerne kommer til at ligge.https://kum.dk/aktuelt/covid-19/retningslinjer-for-genaabning

Brug af lokaler

Herunder finder du information om hvordan du skal forholde dig, hvis du skal genoptage aktiviteter i kommunale lokaler.

Idrætsanlæggets faciliteter
Foreninger kan genoptage aktiviteter for børn og unge under 18 år samt ældre over 70 år i idrætsanlæggets faciliteter. I kan benytte jeres sædvanlige tider, og behøver ikke kontakte idrætsanlægget før I genoptager aktiviteter. Eneste undtagelse er Hvissingehallen, som fortsat er lukket, da den benyttes som testcenter. Glostrup Idrætsanlæg er i dialog med brugere her med henblik på at finde alteranative lokaler.

Faciliteter på Glostrup Skole (herunder gymnastiksale)

Benyttelse af Glostrup Skoles faciliteter til genåbnede aktiviteter - i det omfang det er foreneligt med skolernes særlige retningslinjerer - skal aftales direkte med de enkelte afdelinger af skolen. Du finder konaktoplysninger her.

Øvrige lokaler (herunder Leragergård, Glostrup Medborgerhus og Bibliotekssalen)

Foreninger, som ønsker at genoptage aktiviteter for børn og unge under 18 år samt idræt for ældre over 70 år i kommunens øvrige lokaler, skal kontakte Team Kultur og Idræt på kultur@glostrup.dk inden opstart.