Rudersdal Kommune

ERHVERVSNYT RUDERSDAL - Marts

Nyhedsbrev 28. februar 2019

Derfor skriver vi til dig

Kære læser/virksomhed

Rudersdal Kommune har fokus på at styrke kommunikationen med kommunens virksomheder og på at sikre en målrettet formidling af de tilbud og muligheder for støtte, rådgivning, kompetenceløft og netværk, som står til rådighed for virksomhederne. Et af tiltagene er dette erhvervsnyhedsbrev, som vi vil udsende ca. en gang om måneden til alle interesserede. Vi hører meget gerne fra dig, hvis du savner emner i nyhedsbrevet, eller hvis du i øvrigt har forslag til forbedringer.

Du kan også modtage dette nyhedsbrev, hvis du via rudersdal.dk har tilmeldt dig nyheder om 'erhvervsliv'. Du har muligvis også sat kryds ud for andre kategorier. Ønsker du ikke at modtage nyhedsbrevet fremover, kan du afmelde det nedenfor. Det får ingen indflydelse på dine valg om at modtage information via rudersdal.dk.

Du kan framelde nyhedsbrevet her.

ERHVERVSARRANGEMENTER

Deltag i eventen - International Talent Conference

Den 24. maj 2019 afholdes det årlige event "International Talent Conference". Sammenlagt 8 virksomheder får mulighed for at møde 250 "Young Professionals in Denmark", som er internationale masterstuderende fra alle landets universiteter. Der er fokus på matchmaking med dansk erhvervsliv med henblik på at fastholde de internationale unge i Danmark. Temaet for konferencen er  "Responsible Leadership".

Læs mere og tilmeld dig her

Hvordan får din virksomhed

eksportsucces? Sæt X 4.april

Kun 6% af Danmarks virksomheder eksporterer. Alt for mange eksportforsøg fejler. Succesfulde eksportvirksomheder har større omsætningsvækst og skaber flere arbejdspladser.

Vil du vide mere om eksportens DNA, så kom til dette erhvervsarrangement den 4. april 2019. Du får rig mulighed for at udveksle erfaringer og ideer med andre virksomheder, der har fokus på eksport.

Læs mere og tilmeld dig her

RÅDGIVNING

Nyt projekt skal gøre det nemmere for virksomheder at sortere deres affald

Rudersdal Kommune inviterer små og mellemstore virksomheder til et samarbejde om nem affaldshåndtering og mere genanvendelse. Som deltager får I screenet og kortlagt jeres affald med fokus på mere genanvendelse og optimering af jeres udgifter til affaldshåndtering.

Hvis I gerne vil have styr på genanvendelsen og bruge det aktivt i jeres virksomhed, kan I læse mere om projektet på kommunens hjemmeside.

Læs nyheden her

Styrket erhvervsindsats i Rudersdal - ny erhvervskonsulent

Kommunalbestyrelsen har besluttet at opprioritere erhvervsindsatsen i Rudersdal Kommune. En ny erhvervskonsulent skal have fokus på at styrke den strategiske erhvervsindsats i Rudersdal Kommune, tydeliggøre kommunens erhvervs- og vækstpotentialer og være bindeled imellem de lokale virksomheder, kommunen og de regionale erhvervsaktører.

Læs mere på rudersdal.dk

NYHEDER

Slut med gebyr for erhvervsaffald

Langt de fleste virksomheder har siden 2011 betalt et såkaldt erhvervsaffaldsgebyr. I forbindelse med vedtagelsen af Finansloven i efteråret 2018, blev det besluttet at ophæve gebyret. Fra 2019 vil virksomheder derfor ikke længere modtage en opkrævning fra Rudersdal Kommune. Vi fortsætter dog med aktiviteter og indsatser, som kan hjælpe lokale virksomheder med god affaldssortering.

Se mere her

Erhvervsudvalg på besøg hos prisvinder

Erhvervsudvalget besøgte for nylig årets vinder af Rudersdal Erhvervspris, nemlig hich tech-virksomheden Delta Optical Thin Film.

"Vi bidrager til at løse verdens sygdomsproblemer" Sådan lyder visionen for virksomheden med CEO Poul Svensgaard i spidsen. Det er store ambitioner for den højteknologiske virksomhed med domicil i DTU Science Park i Hørsholm.

Læs om besøget på rudersdal.dk

VIL DU VIDE MERE

Kontakt vores erhvervskonsulent Bjørn Engsig på e-mail ensi@rudersdal.dk eller tlf. 72 68 31 38, hvis du har brug for hjælp eller en indgang til kommunen, Erhvervshus Hovedstaden eller andre erhvervspartnere.

Læs mere om erhvev på www.rudersdal.dk/erhvervsservice

Tilmelding til nyhedsbrev

Hvis der er andre i din virksomhed, som kan have udbytte af at modtage nyhedsbrevet kan det ske ved at følge dette link.

Vi passer på dine data

Vi har kun registreret din e-mail adresse. Denne oplysning bruger vi udelukkende, når vi skal sende nyhedsbrevene ud. Læs mere på rudersdal.dk/minedata

Hvis du ikke længere ønsker at modtage erhvervsnyhedsbrevet, kan du altid afmelde dig via linket nederst i de mails, du modtager. Hvis du afmelder dig, sletter vi dine data, og du vil ikke længere modtage nyhedsmails.

Social media icon Social media icon Social media icon
Rudersdal Kommune