Lokal pressehistorie

Pressemeddelelse 25. september 2019

Ny vicekommunaldirektør ansat i Roskilde Kommune

Roskilde Kommune har ansat 48-årige Martin Lindgreen som ny vicekommunaldirektør. Martin Lindgreen kommer fra en stilling som direktør i Halsnæs Kommune og tager over efter Mogens Raun Andersen, som går på pension ved udgangen af oktober.

- Jeg har store forventninger til Martin Lindegreen evner, og jeg er overbevist om, at han igennem god ledelse og en stærk faglighed vil kunne videreføre den gode udvikling, som Roskilde Kommune i mange år har været garant for. Martin har kompetencerne til at sikre balancen mellem kontinuitet og udvikling igennem tydelig ledelse. Derfor er det et helt enigt ansættelsesudvalg, som har peget på ham til stillingen som vicekommunaldirektør, siger kommunaldirektør Henrik Kolind.

Martin Lindgreen har en baggrund som cand.scient.pol. og har i en længere årrække arbejdet i det statslige, herunder som vicedirektør i Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen, koncernøkonomichef i Klima-, Energi- og Bygningsministeriet og tidligere som kontorchef i Miljøministeriets departement.

Martin Lindgreen selv ser frem til at starte i sit nye job.

- Jeg er stolt og glad for, at byrådet og Henrik Kolind har peget på mig som ny vicekommunaldirektør. Jeg ønsker at bidrage til kontinuiteten i kommunens drift og samtidigt finde nye løsninger på tværs af forvaltningens fagområder i tæt og tillidsfuldt samarbejde med politikere, borgere, foreninger og virksomheder. I første omgang glæder jeg mig til at trække i arbejdstøjet, mødes med medarbejderne og lære kommunen rigtig godt at kende, siger den nyansatte vicekommunaldirektør

Martin Lindgreen bor i Holte med sin hustru og to børn. Han tiltræder som vicekommunaldirektør i Roskilde Kommune den 1. november 2019.

For yderligere information kontakt:

Kommunaldirektør Henrik Kolind på telefon 20 10 66 88

Nyansat vicekommunaldirektør Martin Lindgreen på telefon  20 81 62 41

Roskilde Kommune
Rådhusbuen 1 - Postboks 100 - 4000 Roskilde - Tlf 46 31 30 00 - kommunen@roskilde.dk

Social media icon Social media icon Social media icon Social media icon