30. august 2017

OmniCar øger omsætningen efter flot børsdebut

OmniCar har i første halvår 2017 nået et resultat, som ligger markant højere end selskabets oprindelige estimater. OmniCars omsætning er øget til 6,7 mio. kr., og bundlinjen lyder på et mindre underskud på 532.000 kr. Det viser OmniCars regnskab for første halvår 2017, som er offentliggjort i dag.

Regnskabet er det første efter OmniCars succesfulde debut på den svenske børs, AktieTorget, tidligere på sommeren.

"Jeg er meget tilfreds med, at vi med halvårsregnskabet for 2017 præsterer betydeligt bedre end de budgetter, som lå til grund for vores børsintroduktion i juni. Samtidig er jeg utrolig glad for, at vores softwareløsning SAM (Service Agreement Manager) nu er 100 pct. operativt og kører fejlfrit. Vi har desuden fået nogle store og vigtige aftaler i hus i løbet af sommeren, der har sikret, at 80 pct. af vores nettoomsætningen nu stammer fra licensaftaler, som er det, vores forretningsmodel er bygget op omkring," siger CEO i OmniCar, Claus T. Hansen.

Han forklarer, at OmniCar nu for alvor har sat fart på udrulningen af SAM til hele det skandinaviske marked.

"De penge, som vores nye aktionærer investerede i OmniCar ved børsintroduktionen, skal blandt andet bruges til at bygge en nordisk salgsorganisation op. Det arbejde er vi allerede ganske langt med," siger Claus T. Hansen.

Han fortæller, at SAM den 1. august gik fra en beta-version til en fuld operativ og gennemtestet version, der foreløbig er implementeret hos 10 store bilforhandlere, som har skrevet kontrakt med OmniCar.

"Det betyder, at vi med hastige skridt kommer derhen, hvor vore indtægter mere end modsvarer vore drifts- og udviklingsomkostninger. Samtidig vurderer vi, at markedspotentialet er større end hidtil anslået. Så vi er meget optimistiske for resten af 2017 og 2018," siger Claus T. Hansen.

OmniCars CEO ser de investeringer, der har givet et mindre underskud i første halvår, som helt afgørende for fremtiden.

"De investeringer, som har påvirket resultatet negativt i første halvår, er uundværlige for det afsæt, der skal til for at indfri vores globale målsætning om 1000 aftaler og en omsætning på over 80 mio. kr. i 2019. Der er i dag ingen lignende løsninger på markedet, og vi oplever en enorm efterspørgsel efter SAM. Alene inden for den næste måned regner vi med at indgå 20 nye aftaler med bilforhandlere," siger Claus T. Hansen.

OmniCar indgik i første halvår 2017 aftaler med blandt andet nogle af de største bilimportører i Norden heriblandt FSC bilar (Citroën Sverige), Bertel O. Steen A/S (Citroën Norge) og Interdan-koncernen (Citroën Danmark).

Læs halvårsrapporten her: OmniCar - halvårsrapport

Morten Huse Eikrem-Jeppesen, PressConnect

OmniCar.dk

Social media icon Social media icon