27 maj 2019

Låt din inre konditor begeistras

Det finns otroligt många sätt man kan pynta sina kakor och desserter på. Älskar du at jonglera mousser och smörcreme till fantasifulla mönster, göra marcipanblomster och dekorera kakkanterna extra fint? Då blir de nya redskapen från Blomsterbergs kanske några av dina favoritleksaker.

Blomsterbergs Tyllset

Du kan enkelt byta från den ena spritsen till den andra, vilket gör det extra roligt att dekorera med olika färger och mönster på topping. Använd dem gärna tillsammans med Blomsterbergs dekorationsspritspåsar, där du bara ska klippa ett mycket litet hål. kr. 220,00

Blomsterbergs Utstickarset

Med dessa blomsterstämplar kan du göra de finaste små blommor. Kavla ut din överdragsmarsipan, sugarpaste eller fondant tunt och stick ut. Du kan lätt trycka ut blommorna genom att aktivera stämpeln. Lägg gärna blommorna på en bit skumgummi och gör små fördjpningar med en av dekorationspinnarna, om du vill att blomman ska vara lite böjd i formen. Gör små 'knoppar' som fin avslutning. kr. 79,00