Pressemeddelelse 27. marts 2017

Knauf skruer op for rådgivning af håndværkerne

Et nyansat korps af tømrerrådgivere skal give merværdi til alle led i kæden fra trælasten over håndværkere til boligejere. Vi skal ud over rampen med budskabet om, at det er vigtigt ikke kun at vælge standardløsningerne, men at specialløsninger totaløkonomisk kan give langt bedre resultater, lyder det fra Knauf

"Lige inden jeg begyndte i Knauf, fik jeg renoveret et værelse til husets teenager. Det blev lavet på bedste vis med en vægkonstruktion af standard gipsplader. Set i bakspejlet ville vi have fået meget større værdi ud af ombygningen ved at bruge en plade som Silentboard. Den ville have skånet resten af huset for teenagelarm og givet ham mere privatliv. Men det vidste vi ikke noget om, og håndværkeren nok heller ikke".

Sådan fortæller den nystartede salgsdirektør hos Knauf A/S, Peter Bendixen. Mange historier som denne fra hverdagen er sammen med en grundig research i markedet baggrunden for, at Knauf A/S nu lancerer et nyt koncept med direkte rådgivning af de omkring 5.000 håndværksmestre, som bruger gipsplader. Knauf har blandt andet haft et hold antropologer på tur blandt håndværkerne for at afdække, hvordan de gerne vil have ny viden og information serveret.

Tre tømrerrådgivere
Knauf har nyansat tre tømrerrådgivere, som med base i henholdsvis Jylland og på Sjælland skal rådgive tømrere i hele landet, som arbejder med store og små opgaver inden for nybyggeri og boligrenovering. Det skal både ske ved besøg ude på byggepladserne og ved møder og arrangementer i trælasterne.

De tre tømrerrådgivere har været i gang siden 1. marts, og allerede nu kan håndværkerne møde dem i trælasten, til fyraftensmøder og ude på de enkelte byggepladser, hvor de vil være klar med nye input til værdiskabende løsninger med gipsplader.

Christian Karlskov Thøgersen skal dække Jylland fra Århus og sydpå samt Fyn. Rasmus Hammerlund Kokholm dækker Jylland fra Århus og nordpå, mens René Lennert vil tage sig af Sjælland.

"Alle håndværkere kender vores gipsplader, og mange har stor præference for dem. Men vi vil rigtig gerne komme tydeligere ud med budskabet om, at vi fremstiller en lang række specialprodukter, som de kan have glæde af. Både hvad angår ergonomi og effektivitet, når de monterer materialerne, og i form af mere kvalificerede løsninger for slutbrugerne", siger Peter Bendixen.

Alle tre tømrerrådgivere er faguddannede og erfarne tømrere, som selv har brugt gipsprodukter og kender deres egenskaber grundigt fra den praktiske verden.

Vigtigt at skabe merværdi
Knaufs erfaring er, at når håndværkerne får kendskab til specialløsningerne, bruger de dem med begejstring. Eksempler er Silentboard, som har særligt lydisolerende egenskaber, Light Board, som er en lettere gipsplade med samme egenskaber som en standardplade, og Thermoboard, som har egenskaber, der gør gipspladen til en aktiv medspiller i temperaturreguleringen i et rum. Også den glasfiberarmerede Ultra Board er et specialprodukt, der både er nemt at arbejde med og også kan monteres i vådrum.

"Vi vil gerne være med til at sikre, at håndværkerne i hvert enkelt tilfælde overvejer, om de kan tilføre en opgave en merværdi ved at tænke lidt bredere i deres valg af materialer. Jeg taler merværdi i bred forstand: Mindre belastning af deres medarbejdere, en bedre løsning i forhold til formålet og en merværdi for slutbrugeren. Også selv om en løsning her og nu måske betyder lidt højere udgifter til materialer, kan gevinsten ved en nemmere montage eller et bedre slutresultat nemt opveje dette. Vi skal bare lære at tænke lidt ud af boksen", siger Peter Bendixen.

Om Knauf:
Knauf A/S leverer totalløsninger til den danske byggebranche. Virksomhedens portefølje dækker over 75% af komponenterne til et byggeri, fra byggeplader, stålskeletter og facadekonstruktioner, til spartelprodukter og akustiklofter. Knauf A/S har gennem alle processer fokus på totaløkonomien og ønsker at skabe værdi for alle byggebranchens parter. Knauf A/S er en del af Knauf gruppen - en af verdens største producenter af byggematerialer med 220 produktionssteder og 26.500 medarbejdere i over 80 lande.

Foto med biler:

Knaufs tre nyansatte tømrerrådgivere. Fra venstre: Rasmus Hammerlund Kokholm (fra Århus og nordpå), René Lennert (Sjælland) og Christian Karlskov Thøgersen (fra Århus og sydpå samt Fyn).

Foto med de tre tømrerrådgivere alene:

Knauf sætter med tre nyansatte tømrerrådgivere fokus på rådgivning direkte til håndværkerne. Fra venstre er det Rasmus Hammerlund Kokholm, som skal dække fra Århus og nordpå, Christian Karlskov Thøgersen, der dækker Jylland fra Århus og sydpå samt Fyn og yderst til højre er det René Lennert, der dækker Sjælland.

For yderligere oplysninger kontakt Marketing Manager Tina Overvad Nykjær, Knauf A/S. Tlf. 9657 3000. Direkte: 9657 3164. Mail: overvad.tina@knauf.dk

Social media icon Social media icon Social media icon