Kom til infomøde om letbanens anlægsarbejde på Ørbækvej

Odense Letbane og Odense Kommune afholder tirsdag 30. maj infomøde for beboere og erhvervsliv på Ørbækvej på Ejerslykkeskolen. Snart går anlægsarbejdet nemlig i gang, hvor der skal skabes plads til letbanen i det eksisterende vej- og fortovsareal.

Odense Letbane er på vej ind i en ny fase, hvor byggeriet af selve letbanen går i gang. Hidtil har det især været forsyningsselskabernes ledningsomlægninger, der har været synlige i gadebilledet.

Men nu begynder det egentlige anlægsarbejde, hvor der i første omgang skal skabes plads til, at letbanesporene kan blive anlagt. Det gøres ved at bygge nye vejbaner, cykelstier og fortove ved siden af letbanens kommende spor.

Første etape af anlægsarbejdet går i gang i løbet af juni måned på Ørbækvej - på strækningen mellem Munkerisvej og Ejbygade. Det samlede anlægsarbejde på denne del af Ørbækvej vil ifølge planen vare frem til efteråret 2018.

Derfor inviteres beboere og erhvervsdrivende på Ørbækvej til infomøde om det kommende anlægsarbejde. Infomødet bliver afholdt tirsdag 30. maj klokken 18.00 - 20.00 på Ejerslykkeskolen. Rødegårdsvej 164. Der er indgang via skolegården.

På mødet vil der være oplæg om, hvordan anlægsarbejdet gribes an, hvad du som beboer eller forretningsdrivende kan forvente, samt hvordan trafikken skal afvikles. Desuden får du tips til, hvordan du kan holde dig orienteret om det igangværende arbejde.

Der vil også være mulighed for at stille spørgsmål til fagfolkene fra Odense Letbane og Odense Kommune - både i salen og individuelt.

I anledning af, at letbanens anlægsarbejde nu begynder, åbner Odense Letbane en ny mobil udstilling indrettet i en gammel skurvogn. Udstillingen skal turnere rundt i byen i forbindelse med anlægsarbejdet. Den vil dog få premiere til infomødet på Ejerslykkeskolen, hvor du kan besøge skurvognen fra klokken 16.00 og indtil mødet går i gang.

Det er nødvendigt at tilmelde sig til infomødet. Tilmelding skal ske via odenseletbane.dk/ørbækvej eller på telefon 30 71 80 94.

Når anlægsarbejdet går i gang på Ørbækvej, bliver trafikken påvirket. Arbejdet er delt op i flere faser, og trafikken bliver omlagt ad flere omgange, men dog som udgangspunkt altid med mulighed for færdsel i begge retninger. I første fase af arbejdet vil Ørbækvej blive reduceret til én vejbane i hver retning.

Det konkrete arbejde - og dets betydning for trafikken - vil blive annonceret, når den præcise tidsplan for opstart ligger fast.

Over de kommende måneder vil der løbende blive igangsat nye anlægsarbejder rundt om i byen. For hver ny strækning, hvor arbejdet går i gang, vil lokalområdet blive inviteret til et infomøde umiddelbart inden arbejdets opstart. Disse vil også blive annonceret særskilt.

Rune Bager, chef for nabokommunikation, Odense Letbane P/S

30 71 80 94 / rb@odenseletbane.dk