Nyhedsbrev 15. november 2018

Mark Hermann vandt erhvervsprisen

Mark Hermann Chocolate, der åbnede fabrik i Søborg i 2017, modtager Gladsaxe Erhvervspris 2018 for deres helt særlige indsats for at skabe bæredygtig vækst og velfærd - med chokolade af høj kvalitet.

Mark Hermann Chocolate modtager erhvervsprisen 2018

Rummet emmede af lyst til at samarbejde

Gladsaxe Kommune inviterede erhvervsledere, Byråd og samarbejdspartnere til årets  erhvervskonference med temaet Partnerskaber - en ny nøgle til vækst.

- Det har været en rigtig god erhvervskonference, hvor rummet har emmet af lyst til at samarbejde. Alle virksomheder har været meget aktive, siger borgmester Trine Græse.

Se billeder og film fra dagen her

Gladsaxe Erhvervskonference 2018

Mørkhøj Erhvervskvarter får ny formand
På generalforsamlingen, der blev holdt hos APJ El-anlæg, trådte Erik Weidinger som ventet af.

Claus Jønck, direktør for RTT, overtager formandsposten for erhvervskvarteret.

Den Sociale Kapitalfond

Den Sociale Kapitalfond er klar til at sætte nogle af deres 218 millioner i spil i Gladsaxe-virksomheder

Med sit oplæg på Gladsaxe Erhvervskonference 2018 udpegede Lars Jannick Johansen de små og mellemstore ejerledede virksomheder som en "overset gruppe" med et stort vækstpotentiale.

Partnerskaber er en nøgle til vækst - også for Alfa Laval

"Don't go alone" var budskabet fra Alfa Laval på erhvervskonferencen. Jan Ackalin brugte dagen til at invitere til partnerskaber med virksomheder, som kan tilføre ny viden og innovation til Søborg-virksomheden. Han er klar til hurtig handling og inviterer til møde den 12. december.

Jan Ackalin, Alfa Laval

Tommy Engedal Kronborg

Brug din lokale erhvervskonsulent

Har din virksomhed en ambition om mere vækst og udvikling? En kop kaffe med erhvervskonsulent Tommy Engedal Kronborg er et godt sted at starte.

Ny grøn oase i Erhvervsbyen: Åbning af Dyrups Æblelund

Gladsaxe Erhvervsby arbejder sammen om at udvikle og forskønne byrummet, så det bliver mere attraktivt for både medarbejdere og borgere. Som led i dette åbnede Dyrup i samarbejde med Erhvervsbyen d. 22. oktober lågerne til deres æblelund, som nu er blevet døbt Dyrups Æblelund.

Åbning af Dyrups Æblelund

Gladsaxe er landets tredjebedste kommune til at få borgere i arbejde

To kvinder i samtale om job

Gladsaxe er kun overgået af to af landets 98 kommuner i arbejdet med at få borgere på offentlig forsørgelse i arbejde. Det viser nye tal fra Beskæftigelsesministeriet.

Bagsværd fejrer Novo

Bagsværd Bymidte hyldede Novo Nordisk medarbejderne på deres vej til arbejde på World Diabetes Day den 14. november. Medarbejderne blev mødt med højt humør, balloner og æbler på pendler-ruten fra Bagsværd Station, over År2000 pladsen og ned af Bagsværddal.

World Diabetes Day, der opstod i 1991, skaber opmærksomhed om diabetes i hele verden. Den blå cirkel er det internationale symbol på diabetes. Derfor samlede Novo Nordisk medarbejderne på taget af parkeringshuset i Bagsværd, hvor de dannede en blå cirkel med paraplyer. Se en film fra dagen.

World diabetes day

Nyt om Letbanen

Midterrabatten på Buddingevej bliver fjernet

Nord for Buddinge Station bliver midterrabatten på Buddingevej fjernet mellem 15. og 25. november for at lave ledningsomlægninger i forbindelse med byggeriet af letbanen. Det betyder færre åbne spor til biler i en periode.

Læs mere om byggeriet af letbanen i Gladsaxe

Hold øje med trafikken - brug de kendte kanaler. Tryk på logoerne og kom direkte ind på siden.

google maps
DR P4
Rejseplanen

Vejdirektoratet
COWI CitySense

Kommende arrangementer

Netværket KlimaKlar inviterer

Hør om Living Art og deres beslutning om at sælge bæredygtige produkter indenfor solafskærmning, gardiner og gulvtæpper. Og hør om hvordan indkøb foregår i Gladsaxe Kommune, som er medlem af Partnerskab for Offentlige Grønne Indkøb, POGI. Mandag 19. november 2018, kl. 8.30-11.30 hos  Living Art A/S, Sydmarken 31, 2860 Søborg.

BID møder i Søborg og Bagsværd

Nu inviteres til de sidste møder i år - mødet i Bagsværd bliver holdt i Cocktailbaren, Bagsværd Hovedgade 158, 20. november, mens mødet i Søborg bliver afholdt i Sognegården, Søborg Kirke den 21. november. Begge møder holdes kl. 08.00-9.45. Hør nærmere og tilmeld dig på tlf. 3957 5044.

HR Frokostmøde i Erhvervsbyen

Generation Y: Hvem er de egentlig - og hvordan skal de håndteres? Fredag 23. november kl. 11.30-13.30

Læs mere og se en lille film om netværket

Tilbudsgivning og salg til kommunerne

Workshoppen giver dig teoretisk og praktisk indsigt i, hvordan salg til kommuner foregår. Tirsdag 4. December kl. 16.30-19.30 hos Det Digitale Læringshus, Nørrebrogade 34, 2200 København N.

Gladsaxes Erhvervspolitik - Det gør vi for virksomhederne

Regional vækstmotor

Social media icon Social media icon

Gladsaxe Kommune - Rådhus Allé 7 - 2860 Søborg - Telefon: 39 57 50 00 - Mail: kommunen@gladsaxe.dk