Geberit Citterio: Italiensk flair

28. oktober 2020

Geberit Citterio underskab: vejl. udsalgspris fra DKK 12.600, bordstående håndvask: vejl. udsalgspris DKK 4.106, spejl med lys, vejl. udsalgspris fra DKK 7.658, væghængt toilet, vejl. udsalgspris DKK 4.861, væghængt bidet, vejl. udsalgspris DKK 4.323. KLIK PÅ FOTO FOR AT DOWNLOADE I HIGHRES

Nyt luksuriøst badeværelsesdesign:

Bemærkselsværdig originalitet med italiensk flair

Eksklusive materialer, elegante linjer og uovertruffen kvalitet. I samarbejde med den italienske designer Antonio Citterio har Geberit skabt Geberit Citterio, en komplet badeværelsesserie, der tilbyder både keramiske sanitære apparater og badeværelsesmøbler til de virkelig designkræsne.

Leder du efter et badeværelsesdesign, der skiller sig ud både visuelt og funktionelt? Geberit Citterio kombinerer det klassiske, italienske designsprog med organiske former og elegante materialer. Geberit er begejstret for at kombinere mere end 150 års erfaring inden for sanitet med den anerkendte, italienske arkitekt og designer Antonio Citterios designkompetencer.

"Vi er meget glade for at præsentere en noget anderledes og avanceret designserie for det danske marked," siger Per Holleufer, product manager, og fortsætter:

"Geberit Citterio er enkel, elegant og tidløs. Det er noget, som passer godt til den danske designmentalitet, samtidig med at vi er klar til et mere internationalt tvist på design."

Geberit Citterio underskab: vejl. udsalgspris fra DKK 12.600, bordstående håndvask, vejl. udsalgspris DKK 4.106, spejl med lys, vejl. udsalgspris fra DKK 7.658.

I badeværelset designet af Antonio Citterio komplementerer de skarpe, slanke linjer på møblerne de bløde og afrundede former på håndvaske og toiletter. Både håndvaskene og toiletterne er skabt i samme designsprog, der sikrer et strømlinet og sammenhængende udtryk – et udtryk, der er næsten unikt for Geberit. Detaljerne i træ og de varme, naturlige farver på møblerne står i kontrast til glasfronterne og bordpladerne. Alle skabe er komplet med håndtag i en blød champagnefarve for en moderne og eksklusiv finish. Samspillet mellem finish og teksturer skaber et badeværelse, der går ud over det sædvanlige.

Særlige features ved Geberit Citterio:

• Takket være banebrydende teknologi og nytænkende design er et specielt udviklet afløbsdæksel integreret i designet for at sikre et strømlinet udtryk.
  • Møblerne er designet med henblik på smarte opbevaringsløsninger, der gør det nemt at tilpasse badeværelset til dine behov.
  • Alle badeværelsesmøblerne er fugtbestandige, mens glaspladerne i høj kvalitet beskytter mod ridser.
  • Alle keramiske dele er belagt med Geberits specielle KeraTect®-glasur, hvilket giver dem en praktisk talt ikke-porøs overflade. Den robuste overflade kombineret med det Rimfree®-toiletdesign giver visuel enkelhed og betyder samtidig, at bakterierne ikke kan skjule sig nogen steder – så du også skal bruge færre rengøringsprodukter.
  • Geberit Citterio fås i beige og gråbrun med sort eller taupe glas.

Geberit – intelligent design til badeværelset

I mange årtier har Geberit været go-to-selskabet for dem, der søger design af høj kvalitet inden for sanitære produkter som toiletter, møbler og cisterner. Virksomheden er en af Europas førende producenter på området med et dybt og passioneret fokus på produktets levetid, funktionalitet og design.

Geberit Group, der har hovedkontor i Schweiz, beskæftiger mere end 12.000 medarbejdere i over 40 lande.

Læs mere på geberit.dk.

Antonio Citterio (1950- )

Den italienske arkitekt og designer Antonio Citterio, der er bosat i Milano, står bag alt fra større byggeprojekter i Europa og Japan til indretning og endda design af bestik, lamper og møbler.

Antonio Citterio har samarbejdet med anerkendte mærker som B&B Italia, Flos, Hermès, Kartell og Iittala.
Lær mere på Citterio-viel.com

KONTAKTINFORMATION

For produktinformation og øvrige pressehenvendelser, kontakt

FRIDAY, Anja Hellberg, tlf. 2858 8076, anja@fday.dk