Nu går ombygning af trafikeret kryds i gang

I uge 38 begynder arbejdet med at etablere lyskryds og svingbaner i T-krydset Randersvej/Langelandsvej i Hobro

Vejskilt - vejarbejde - colourbox.jpg

Jørgen Hammer Sørensen, der er formand for Udvalget for Teknik og Miljø i Mariagerfjord Kommune, forklarer, at målet med ombygningen er at skabe bedre fremkommelighed og fremme trafiksikkerheden i krydset.

- Som det er nu, er krydset tit belastet, hvor der især i myldretiden kan opstå lang ventetid for udkørsel fra Langelandsvej, før der opstår et "hul" i den nord- og sydgående trafik på Randersvej.

Ændringer i krydset
På den baggrund har Byrådet i Mariagerfjord Kommune besluttet, at der skal være et lyssignal i krydset. Desuden bliver der på Langelandsvej etableret en venstresvingsbane mod syd og højresvingsbane mod nord. Der bliver også taget hånd om cyklisterne, som på Langelandsvej vil blive ledt frem i krydset på en cykelsti.

Færdig i november
Arbejdet går i gang i begyndelsen af uge 38, og det forventes at blive afsluttet sidst i november.

Trafik og Anlæg i Mariagerfjord Kommune, der står for projektet, forventer, at trafikken vil kunne afvikles i begge retninger under arbejdet med krydset. Men trafikanterne må forvente nedsat hastighed, og at der kan opstå mindre kødannelser under anlægsarbejderne.

Når krydset er ombygget, er det dimensioneret til at kunne afvikle den trafikmængde, der forventes at være i år 2030.

• Jørgen Hammer Sørensen, formand for Udvalget for Teknik og Miljø, Mariagerfjord Kommune, tlf. 24 44 39 23
  • Lea Liv Pedersen, civilingeniør, Trafik og Anlæg, Mariagerfjord Kommune, tlf. 97 11 36 26

Mariagerfjord Kommune

Nordre Kajgade 1 | 9500 Hobro | Tlf: 97 11 30 00 | raadhus@mariagerfjord.dk