FORENINGSNYT

unknown documenttype 'template' 10. februar 2020

Foreningsnyt om aktivitetstilskud, Glostrup Festival samt afregning af §18

Ansøgning om aktivitetstilskud

Folkeoplysende foreninger kan få støtte til aktiviteter for handicappede samt børn og unge under 25 år. Tilskuddet gives til faste aktiviteter samt til weekendture og andre lejre. Tilskuddets størrelse afhænger af hvor mange andre foreninger, der søger tilskud til aktiviteter. Der ydes max. tilskud til 40 ugers aktivitet årligt. Læs reglerne for aktivitetstilskud her

Ansøgningsfristen er 1. marts.

Ved ansøgnings skal følgende indsendes:

1. Ansøgningsskema
  2. En opgørelse over sidste års aktiviteter
  3. Afregningsskema med regnskabsaflæggelse for tilskud til aktiviteter. Du kan se Kravene til skemaet her.

Læs mere om vores tilskudsordninger i Frivillighedsportalen.

Skal din forening deltage på Glostrup Festival 2020?

29. august 2020 er det femte gang, Glostrup Festival løber af stablen. Foreninger og frivillige har de foregående år været en stor del af festivalen, hvor I har stået for underholdning og god stemning på festivalpladsen. Festivalsekretariat håber, at rigtig mange foreninger også i år vil stille op med aktiviteter.

Inden du melder til, kan du kigge her og få svar på nogle praktiske spørgsmål.

Her kan du se billeder fra tidligere år og måske hente inspiration til, hvilken aktivitet du vil lave.

Skriv gerne til lotte.olsen@glsotrup.dk hvis du har andre spørgsmål.

Meld din aktivitet til via formularen på hjemmesiden eller på mailadressen ovenfor.

Afrapportering §18 foreninger

Foreninger, organisationer og grupper, der modtager støtte til frivilligt socialt arbejde (§18 støtte) skal indsende en beskrivelse af projektforløbet samt regnskab senest 1. april året efter bevillingen.

Hvis tilskuddet er på over 5.000 kr., skal regnskabet være påtegnet af en revisor udpeget uden for foreningens ledelse.

Hvis tilskuddet er på mere end 150.000 kr. skal regnskabet skal være påtegnet en registreret revisor.

Kvitteringer og regninger skal kunne fremsendes ved evt. stikprøvekontrol.