Når trægulvet også skal være funktionelt
August 2018

Paris sildebensparket i farven Earl Grey. 319 kr./kvm. hos Garant. Klik på billedet for at downloade i highres.

Tendens: 9 ud af 10 vælger et designgulv

Teknologien har ændret sig så dramatisk, at selv en professionel kan have svært ved at se forskel på et ægte trægulv og de langt mere praktiske 'designgulve', der ligner ægte træ. Derfor vælger mange kunder hos en af Danmarks største gulvleverandører, Garant, i dag en af de nye, funktionelle gulvtyper, når der bygges nyt eller renoveres.

"Salget stiger hver eneste dag. Det er en rimelig voldsom udvikling, vi ser."

Sådan beskriver produktchef Erik Vangsgaard fra Garant den hverdag, der udspiller sig i gulvkædens 60 butikker. Kæden har Danmarks største udvalg af gulve, og 9 ud af 10 gulve, der ryger ud af butikkerne, er i dag såkaldte 'designgulve'. Gulve, der til forveksling ligner ægte træ, men er meget nemmere at vedligeholde, mere robuste og i nogle tilfælde også forbedrer akustikken. Et nyt og moderne kliksystem gør dem desuden virkelig nemme at lægge.

For bare fem år siden var situationen omvendt, men den teknologiske udvikling inden for gulve har ændret sig med rekordfart på blot få år.

"Tidligere kunne man godt se, at det ikke var et ægte trægulv – det lignede nogle gange decideret plastik. Men i dag kan du præge overfladen, føle årerne og knasterne og i det hele taget lave designgulvene så naturtro, at selv professionelle har svært ved at se og ikke mindst mærke forskel," fortæller Erik Vangsgaard.

En ekstra bonus ved designgulve er, at de også fås som særlige akustikgulve, der forbedrer akustikken i dit hjem. Her Authentica grey washed oak, 399 kr./kvm. fra Garant. Klik på billedet for at downloade i highres.

100 gulve med særlige egenskaber

Vi vil med andre ord have nemme gulve, så vi kan bruge vores energi på andet end gulvvask og at bekymre os om ridser fra hundepoter og stiletter på det nye gulv i stuen.
Udvalget hos Garant er vokset proportionelt med efterspørgslen, og derfor kan kædens 60 butikker over hele landet nu tilbyde over 100 forskellige designgulve. Fælles for dem alle er, at de er slidstærke, smukke, rengøringsvenlige og i det hele taget lette at vedligeholde – og så ligner de til forveksling ægte trægulve. Oven i købet har flere af dem særlige egenskaber som ekstrem styrke eller lyddæmpning.

De nye designgulve fås også som brede planker, så de får et eksklusivt look. Her akustikgulvet Sawn Bisque Touche til 429 kr./kvm. fra Garant. Klik på billedet for at downloade i highres.

Sildebensparket i egelook koster en tredjedel af prisen for et traditionelt sildebensgulv at lægge pga. et nemt klik-system. Her Paris Pearl Grey fra Garant til 319 kr./kvm. Klik på billedet for at downloade i highres.

Højtopløselige fotos og mere info:

Højtopløselige fotos fra Garant kan downloades på fdaylife.dk.

Har du yderligere spørgsmål, eller har du brug for produkter eller billeder fra Garant til styling, foto eller anden form for samarbejde, kontakter du blot marketingassistent Annette Sagen Kramer på tlf. 5084 7335 eller ask@inbogulve.dk.

Garant – eksperter i gardiner, gulve og tæpper

Indrømmet, du kan nok godt selv sy dine gardiner. Og lægge dit trægulv. Men bliver resultatet rigtig godt – og en kilde til glæde i mange år frem? Garant har Danmarks største udvalg af gardiner, tæpper og trægulve og et stort team af dygtige fagfolk over hele landet til at rådgive om netop disse produkter. Det er professionelle folk, der ved, hvad de taler om – så du får mere tid til det, DU synes er sjovt.
Garant har været igennem – og er stadig – i gang med en relanceringsproces, og derfor vil du løbende bemærke små og store ændringer i din lokale Garant-butik. Se mere på Garant.nu.

FRIDAY -  Bredgade 25 F, 5. sal  - 1260 København K