Pressemeddelelse 28. januar 2021

Et aktivitetshus i Hadsund?

Har Hadsund og omegn brug for et fysisk samlingssted fyldt med mangfoldige aktiviteter? Hvor man kan gå hen og få varm og billig frokost i et uformelt fællesskab? Hvor foreninger kan leje lokaler og tilbyde deres aktiviteter fra? Hvor man kan samles på kryds og tværs af aldre og baggrund, men også mødes med lige præcis dem, man helst vil være sammen med? En arbejdsgruppe på tværs af kommunen og Frivilligcenter Mariagerfjord er netop nu ved at undersøge mulighederne og behovet for at etablere et aktivitetshus i Hadsund-området.

Hadsund.jpg

"Vi forestiller os, at huset skal have sin egen bestyrelse og sine egne aktiviteter, men at der også vil være mulighed for, at allerede etablerede foreninger kan leje lokaler i huset. Som udgangspunkt ønsker vi, at huset skal kunne afhjælpe og forebygge ensomhed, som er et stort samfundsproblem, men vi har ikke lagt os fast på nogen specifik målgruppe, lokation eller organisering. Vi har brug for foreningernes, borgernes og andre interesseredes blik på projektet."

Sådan udtaler projektleder Margrethe Thomassen sig og erkender samtidig, at projektet stadig er i sin spæde begyndelse, og at mange ting er uklare og til forhandling. "Det er det, fordi vi fra kommunens side ikke ønsker at komme med et færdigt produkt, som måske ikke lever op til de behov, der er i byen. Vi vil gerne idéskabe og udvikle sammen med civilsamfund, borgere og andre aktører."

I den kommende tid vil relevante foreninger og interessenter derfor blive ringet op af en fra arbejdsgruppen til en snak om projektet.

Derudover inviteres alle interesserede til at dele deres idéer, ønsker og eventuelle forbehold med arbejdsgruppen. Til og med mandag d. 15. februar kan du sende en mail eller ringe til Margrethe Thomassen til en uformel snak om behov, drømme og muligheder.

"Det er et projekt, der kun kan få succes, hvis der er lokal opbakning og frivillige, der har lyst til at engagere sig, så jeg glæder mig til at snakke med så mange interessenter som muligt", afslutter Margrethe Thomassen.

Margrethe.jpg

Margrethe Thomassen