Gå til hoved indhold

Hvem skal have Gentofte Kommunes Initiativpris i år?

Er der en forening, en person eller en gruppe, der har gjort en forskel for dig? Så er er det nu, du kan indstille kandidater til Gentofte Kommunes Initiativpris.

Gentofte er fuld af stærke initiativer, virkelyst og idéer. Derfor uddeler Kommunalbestyrelsen årligt Initiativprisen. Prisen, der foruden æren udløser 25.000 kr., gives hvert år til en person eller en gruppe af personer, der har gjort en særlig indsats for lokalsamfundet, fortrinsvis inden for det sociale eller kulturelle område eller inden for idræts- eller erhvervslivet.

Din kandidat

Har du et forslag til, hvem der er årets initiativtager, så send din indstilling med navn og begrundelse til kulturkonsulent Per Sohl på ps@gentofte.dk sammen med kontaktoplysninger på den person, gruppe eller forening, du indstiller. Per Sohl skal have dit forslag inden den 1. marts 2022. Prisen uddeles under Kultur & Festdage i juni.
I 2021 gik prisen til alle, der gennem tiden har været med til at formidle Dan Turèlls forfatterskab – gruppen af frivillige omkring Dan Turéll Samlingen på Vangede Bibliotek modtog prisen.