Den Sureste Uge

Uge 5 er Den Sureste Uge, hvor skolepatruljerne får et skulderklap i den kolde tid.

Den Sureste Uge

Januar og februar plejer at være den koldeste tid på året, og derfor gennemfører Rådet for Sikker Trafik og LB Forsikring sammen med landets kommuner og Politiet kampagnen ”Den Sureste Uge” i uge 5, der skal få flere til at vise skolepatruljerne den anerkendelse, som de fortjener.

Skolepatruljerne gør et meget vigtigt stykke arbejde, når de hver morgen sørger for at hjælpe de andre elever sikkert over skolevejen. De gør det frivilligt og uanset vejret - dén indsats skal de anerkendes for her i mørke, kolde tid.

Vi håber, at så mange som muligt vil forkæle deres lokale skolepatruljer. Hvordan er helt op til dig selv – et smil eller et tak kan være nok. Her på siden kan I finde inspiration til fejring og forkælelse.

Vil I fejre jeres skolepatrulje?

I al sin enkelhed går 'Den Sureste Uge' ud på at forkæle skolepatruljen som tak for deres arbejdsindsats. Det kan være alt fra varm kakao til skolekoret, der akkompagnerer skolepatruljeringen – det er helt op til jer! Herfra bakker vi op med bl.a. pressedækning og indhold på sociale medier, og vi giver gerne sparring på jeres forkælelse, hvis I ønsker det.

Planlæg jeres fejring

Sæt jer sammen med fx repræsentanter fra skolebestyrelsen, skoleledelsen, engagerede forældre eller kolleger og find på ideer til, hvordan I kan fejre skolepatruljen. Find evt. inspiration fra eksempler på fejringer de sidste år, som vi har samlet i Inspirationskataloget herunder.

Undersøg også, om kommunen og politikredsen deltager i kampagnen og planlægger at fejre jeres skolepatrulje.

Har I spørgsmål eller brug for sparring, er vi kun en e-mail væk. Kontakt projektleder Liv Knoblauch Kofoed-Jensen på liv@sikkertrafik.dk.