Natugle - Shutterstock ©

GRATIS OPLEVELSE FOR HELE FAMILIEN
Fredag 7. maj og lørdag 8. maj 2021
kl. 18:30 – 22:30

Oplev byens smukkeste oase, Botanisk Have, efter lukketid og få indblik i de nataktive dyr og planternes skjulte liv. Der vil være spots, quiz, særrundvisninger og botanisk værksted for hele familien. Deltag i de mange aktiviteter eller gå selv på opdagelse i den stemningsfulde have.

Aftenens program

• Spots på Danmarks nataktive dyr. Vi har fundet en stribe af vores hjemlige pattedyr og fugle frem fra museets samlinger. Kig forbi og hør om bl.a. ugler, flagermus, grævling, ræv og bæver.

• Quiz med nattens lyde. Kan du gætte de dyrelyde, man kan høre i den danske natur om natten?

• Botanisk værksted. Plant din helt egen plante til natsommerfugle og få den med hjem.

• Fugletur. Se hvor mange fuglearter du kan finde i Botanisk Have med vores fugleguide i hånden. Du kan få guiden udleveret i pavillonen lige inden for indgangen.

• Botaniske særrundvisninger. Få en guidet tur rundt i haven, hvor vi ser på, hvad planterne gør om natten og ikke mindst alt det liv, de tiltrækker i mørket.

Rundvisningerne varer ca. 30 minutter. Der vil max være 20 deltagere pr. rundvisning, så der er god plads til at holde afstand. Deltagelse er gratis, men man skal booke sig ind på rundvisningerne ved at få en billet udleveret i pavillonen lige inden for indgangen til haven.

• Tank op i kaffevognen. Kig forbi Mundfryd, som først på aftenen sælger forfriskninger og lækkerier til at stille den lille sult fra deres kaffevogn foran Palmehuset.

• Kig forbi Botanisk Haves hyggelige butik, som holder ekstraordinært åbent frem til kl. 20 i forbindelse med arrangementet. Her finder du fugle- og bihuse, økologiske frø og haveredskaber, silketørklæder med botanisk motiv, dejlige cremer, smukke sommerblomster og meget andet. Vi står klar til at hjælpe dig i butikken, skulle du have spørgsmål til pasning og pleje af planterne. Se mere...

Botanisk Have

Det praktiske

Adgang
: Deltagelse er gratis. Vær dog opmærksom på, at vi max kan have 500 gæster i haven ad gangen, så ventetid kan forekomme.

Indgang: Hovedindgangen til Botanisk Have, Gothersgade 128 (lige ved Nørreport Station)  - se kort her.

Lommelygte. Hvis du regner med at være i haven til ud på aftenen, hvor mørket falder på, så overvej at tage en lommelygte med.

Palmehuset vil være lukket på aftenen.

Husk gyldigt coronapas og ID for at deltage i arrangementet.

Vi følger myndighedernes retningslinjer for sikker afholdelse af arrangementer. Vi har spredt aktiviteterne rundt omkring i haven og sikrer, at man kan holde passende social afstand, vores personale bærer maske/visir, og der vil være håndsprit tilgængeligt. Læs mere om coronapas og vores generelle COVID 19-tiltag her…

Bag om arrangementet

'Nat i Botanisk Have' er en del af projektet Vores Natur, der involverer en lang række aktører på natur-, frilufts- og naturformidlingsområdet, og som bl.a. under temaet 'Nat i Naturen' har til formål at få danskernes øjne op for det spændende biologiske liv, der foregår efter mørkets frembrud, og de mange muligheder for aktiviteter, naturen byder på om natten.

DN Naturfamilier og Det Danske Spejderkorps er samarbejdspartnere på Nat i Botanisk Have.

Vores Natur er et partnerskab mellem DR, Danske Naturhistoriske Museer, Friluftsrådet og Naturstyrelsen.

Vores Natur er støttet af Nordea-fonden, AAGE V. JENSEN NATURFOND og 15. Juni Fonden.

Støttet af:

Nordea FondenAage V. Jensen Naturfond15. Juni Fonden