Hop til hovedindholdet

6960 Hvide Sande

Arbejdskraftkonference

Arrangementsbeskrivelse

Udfordringer er der nok af, men der er nogle, der er vigtigere at få løst end andre. ARBEJDSKRAFT er én af dem, og måske er potentialerne her endnu større end udfordringerne.

På tværs af erhvervsvirksomheder, den kommunale beskæftigelsesindsats og uddannelse i Ringkøbing-Skjern kommune, stiller vi derfor skarpt på dét vi kun kan gøre godt nok, når vi gør det i fællesskab.

På 4 effektive timer får du indblik og inspiration fra konkrete cases, når tre lokale erhvervsvirksomheder deler ud af erfaringerne og hvor du kan få svar på dine spørgsmål. Derudover udvikler vi i fællesskab input til den kommende arbejdskraftspolitik, ligesom vi laver forslag til konkrete indsatser, der kan indgå i en handleplan.

Med andre ord, mød op og

• Sæt dit aftryk på den nye arbejdskraft politik - sammen sætter vi retningen fremtiden og udvikler konkrete forslag til indsatser. Hvilke idéer har du?
  • Få indblik i hvilke muligheder og tilbud der eksisterer i dag og hvordan du kan håndtere bl.a. bosætning, arbejdskraftreserven, opkvalificering og udenlandsk arbejdskraft

PROGRAM

17.00 Velkomst v/ Søren Elbæk

17.15 Inspirationsoplæg
– Samarbejde på tværs v/ Jaacob Høj Jørgensen, Delendorff Advisory

17.40 Inspirationsoplæg
– Arbejdsmarkedet i Ringkøbing-Skjern Kommune nu og i fremtiden
v/ Stabschef Thomas Andersen

18.05 Live interview
v/ Tommy Søndergaard, Billig-arbejdstøj.dk
Annette Mosegaard, KP komponenter
Lars Pinholt, Sandgaarden

18.25 Pause

18.35 Samtalesalon
– Udfordringer og løftestænger i relation til arbejdskraftsituationen i Ringkøbing-Skjern Kommune

19.15 Let forplejning og tid til netværk

19.40 Workshop
– konkrete målsætninger og indsatser for fremtidens arbejdskraftsituation i Ringkøbing-Skjern Kommune.

20.30 Fælles opsamling og afrunding
v/ Lars Pinholt, Sandgaarden
Kim Hvid Thomsen, HR business partner Vestas
Søren Elbæk, formand for Erhvervs- Klima- og Arbejdkraftudvalget

21.00 Tak for i aften

Bemærk, at en del af konferencen består af fire parallelle workshops med. Bosætning, udenlandsk arbejdskraft, arbejdsreserven og opkvalificering. I forbindelse med tilmeldingen, vil du blive bedt om at vælge, hvilken workshop du ønsker at deltage i.

Afsender på konferencen er Ringkøbing-Skjern Kommune: Erhvervs-, Klima- og Arbejdskraftudvalget, Arbejdskraftrådet samt KUBE partnerne (Ringkøbing-Skjern Erhvervsråd, UCRS og Beskæftigelse).

_____________________________________________________________

Evt. fotos fra arrangementet kan blive brugt i vores markedsføringsmateriale og på vores digitale platforme. De registrerede oplysninger bruges til navneskilte, deltagerlister mv. I dette tilfælde kan du også opleve at blive kontaktet af arrangørerne forud for arrangementet. Deltagerlisten bliver gemt i vores database til intern statistik.

Se, hvordan vi beskytter dine data, her

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >