Oase Husene: 157 bæredygtige lejeboliger opføres i Høje Taastrups nye bydel

To smukke ejendomme, kaldet Oase Husene, er ved at blive opført centralt i den helt nye, grønne oase i Høje Taastrup C. Oase Husene består af 157 bæredygtige boliger på 59-109 m², hvoraf 30 særligt indrettes som seniorvenlige boliger. PFA Pension står bag projektet, som bringer de 2-, 3- og 4-værelses velindrettede lejeboliger til Høje Taastrup C’s kommende parkstrøg. Boligerne er klar til indflytning fra 15. november 2022 og EDC Projekt Poul Erik Bech er valgt til at udleje boligerne.

Oase Husene skyder op i Høje Taastrups nye, grønne boligområde, hvor de ligger i direkte forbindelse med det kommende parkstrøg. Morten Mygind, Senior Development Manager i PFA, fortæller:

”Vores vision har været at skabe gode, lyse boliger til den enlige, familien og ældre med behov for en seniorvenlig bolig. Det har været vigtigt for os at opføre ejendommene i en høj standard med bæredygtige boliger, så byggeriet er fremtidssikret med solide og tidløse materialer i DGNB-guldcertificering. Ejendommene ligger ved indgangen til den grønne parkoase i det nye område i Høje Taastrup C, hvor boliger, arbejde og fritid samles i samme kvarter for at skabe en levende bydel. Ligesom med resten af området gør vi meget ud af udearealerne ved ejendommene for at skabe et hyggeligt mødested, der indbyder beboerne til at mødes på tværs af generationer.”

”De rummelige boliger er indrettede med optimale planløsninger, og hver lejebolig har et lækkert og tidløst køkken fra HTH udstyret med alt i hårde hvidevarer. Stort set alle har adgang til terrasse eller altan, og i kælderen er der adgang til depotrum samt mulighed for leje af p-plads. I de 30 særligt indrettede seniorvenlige boliger er der generelt tænkt i god tilgængelighed og mulighed for kørestol med bredere døre og større venderadiusser. Herudover adskiller de sig ved at køkkenerne indrettes med 10 cm ekstra dybe bordplader, og selve boligerne er placeret med nem ind- og udgang.”

Ny, visionær og grøn bydel
Høje Taastrup Kommune er godt i gang med en ambitiøs udviklingsplan for Høje Taastrup C, hvor området mellem City2 og Høje Taastrup Station udvikles for at binde byen bedre sammen med den nye attraktive bydel, hvor Oase Husene opføres. Morten Mygind fra PFA, fortæller:

”Der sker meget i Høje Taastrups nye, grønne bydel med mange spændende projekter, der skyder op. Inden vi valgte EDC Projekt Poul Erik Bech som projektmægler, var vi klar over, at de i lang tid har været involveret i udviklingen af Høje Taastrup C i andre boligprojekter, og vi havde fra flere forskellige hørt godt om dem. De hjalp os i den tidlige projektfase med rådgivning om fastsættelse af lejeniveauet, og på grund af vores gode samarbejde valgte vi dem også til at stå for udlejningen af boligerne i Oase Husene.”

Bjørn Gervø, projektchef i EDC Projekt Poul Erik Bech, siger: ”Oase Husene er et spændende projekt med moderne lejligheder i et attraktivt område. Høje-Taastrup er en kommune med visioner om at skabe de bedste rammer for borgerne. Helhedsplanen for Høje Taastrup C vil transformere store grå parkeringsflader og brede boulevarder til en ny, visionær og grøn bydel for 3.000 nye indbyggere og op mod 5.000 nye arbejdspladser. Kommunen er attraktiv med et aktivt foreningsliv og unikke faciliteter som verdens længste skaterpark, verdens største indendørs gokartbane, skibakke og nye store grønne nærområder.”

”De mange grønne, rekreative områder og den korte afstand til København gør Oase Husene til en placering, der tiltaler både unge og ældre. Med København blot 15 min væk og en time fra Odense er Høje-Taastrup et trafikalt knudepunkt i det offentlige transportsystem til resten af landet. Kombinationen af placeringen og de lækre, bæredygtige lejligheder gør, at vi forventer en stor interesse for projektet fra ældre såvel som yngre generationer,” siger Bjørn Gervø, EDC Projekt Poul Erik Bech.

Læs mere om Oase Husene.

EDC Erhverv Poul Erik Bech er involveret i flere store projekter i Høje Taastrup C:

Seks store erhvervsbyggeretter på 100.000 m² til kontorer
Høje Taastrup C er delt op i 23 byggefelter, hvoraf det ene bliver et nyt rådhus, som bliver et flot, synligt vartegn. Alle 16 byggeretter til bolig er solgt, og turen er nu kommet til salget af seks erhvervsbyggeretter til kontorer til mere end 4.000 medarbejdere, hvor EDC Erhverv Poul Erik Bech har mægleropgaven med at finde investorer og virksomheder til de seks erhvervsbyggeretter. Læs mere om seks store erhvervsbyggeretter.

Cornelia Hus: 157 nye bæredygtige ejerboliger til salg
Et af boligområderne på 12.300 m² i Høje Taastrup C har fået navnet Cornelia Hus og bygges af RHB Development og Heimstaden. Projektet gik i jorden 1. oktober 2021, og EDC Projekt Poul Erik Bech har fået til opgave at sælge de 157 boliger enkeltvis. De forventes indflytningsklar i sommeren 2023. Mere end 80% af boligerne er allerede solgt. Læs mere om Cornelia Hus og på www.corneliahus.dk

The Central: Attraktivt, bæredygtigt flerbruger-kontorhus på vej i Høje Taastrup C
The Central bliver det første post-corona flerbruger-kontorhus, hvor virksomheder på Vestegnen kan tilbydes kvalitetsarbejdspladser, der kan kombineres og konkurrere med hjemmearbejdspladsens fordele. EDC Erhverv Poul Erik Bech og CBRE har sammen fået til opgave at udleje kontorerne i The Central, og de første lejere forventes at flytte ind i foråret 2024. Læs mere om The Central og på www.thecentralhtc.dk

Artiklen er blevet bragt i InvestorFokus. Læs den nyeste udgave af InvestorFokus her.

Bjørn Gervø

Projektchef, partner, ejendomsmægler og valuar, MDE
Mobil: 20161913
E-mail: bge@edc.dk